Bakterie.

Kul. Har drabbats av en jäkla tarmbakterie som jäklas med min mage till max. Har inte fått behålla någon mat alls sedan i måndags. Allt rinner ur mig. Direkt. Kul. Enligt 1177 skulle jag "äta och skita". Haha! Ingen magsjuka iaf, då skulle jag spytt, fått feber osv. Samt smitta min lilla familj. Varken Pontus eller Ellie känner av något. Skönt det, hade varit jobbigt att ta hand om en bebis som bajsar 24/7, precis som jag gör.. ^^ Släpper inte detta under dom närmaste dagarna, måste jag ringa läkaren. Känner verkligen hur jag tappar mer och mer energi för varje dag. Får inte behålla någon vätska eller mat, plus att jag ammar. Får ju ingenting kvar.. Nej, detta får ta och ge sig snart!!!

Är sjukt dålig på att uppdatera bloggen, as always.. Glömmer alltid bort bloggen, speciellt nu när jag har Ellie. Hon blir 4 månader på söndag. 4 månader! Shit vad tiden går fort! Tyckte hon föddes nyss, fast ändå inte, känns som om det var en evighet sedan man låg på förlossningen. Det känns som om Ellie alltid funnits i mitt liv. Det har hon iofs, fast i mina tankar. Sedan spenderade hon ju 9 månader i min mage, hon har varit längre där än utanför. Men med tanke på hur snabbt tiden går lär väl hon bli 9 månader snart. Sedan dagis. Sedan skola. Läskigt alltså. Snart sitter jag där och är en "gammal kärring". Nåja. Då kan man sitta där för sig själv och tänka att "det var värt det". :)

Igår var det skottdagen. Enda dagen, vart fjärde år, som faktiskt tjejen "får" fria. Friade jag? Nä, jag glömde! Haha. ^^ Hade ändå fått en blick som sa allt iofs. "Är du helt från vettet? Varför säger du så?" Haha. Alltid kul att testa och se reaktionen. ;) Pontus vet ju att jag aldrig skulle våga gifta mig nu, såhär "ung". Gifta mig kan jag göra sen.. Haha! På tal om giftermål, ska Johanna och Fredde gifta sig nästa år. Han friade till henne på hennes 24årsdag. :) Så vem ska vara brudtärna och planera möhippa?! Jo, jag! Och hennes syster Emma. :) Dock måste ju jag hålla tal för Johanna, och Fredde, på bröllopsfesten sen. Det blir en annan femma. Gråtkalas, javisst.

Just nu glor jag Big Brother live, vi har köpt 24/7. ;) Det gjorde vi innan säsongen började. ;) Trodde inte det skulle bli en bra säsong, men än så länge har det varit över förväntan. :) Dock gick den bästa ut i söndags frivilligt, det sög. Petronella var ju bäst! Unik och rolig människa. Men men. Gillar Tenny också, skönt att han är kvar. ^^

Om jag ska försöka busa lite med Ellie, medan jag har lite energi i kroppen. Saknar det. Allt jag gjort dessa dagar är att antingen bytt blöja, ammat henne eller sovit med henne. Vill göra mer än så. Älskade snutta, som jag älskar henne. Hon skrattar med ljud nu, så underbart! Sedan kan hon stå! :D Om du ställer henne vid soffkanten t ex, tar hon tag i soffan med antingen en eller två händer, sedan står hon där. :D Hon trillar omkull efter en stund, men hon kan ändå stå så upp till en minut ungefär som längst. Bra början, jag är mycket nöjd! Och stolt! Älskade Ellie!

Nej, bebisbusdags! Tjohejs. :-*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0