Grattis Johanna&Fredde!

Igår vid 21.00 smsade jag med Johanna, som hade gått över tiden med 8 dagar. Mitt under smskonversationen skriver hon att hon tror att sin slempropp hade gått precis. Men hon var inte riktigt säker, för den var inte brunaktig. Jag svarade att den är nog inte det alla gånger. Så skrev jag även att för min kusin hade slemproppen gått, sedan kom vattnet strax därefter. 5 minuter senare får jag ett sms: "Vattnet gick precis". Dom åkte upp till förlossningen direkt, hon skulle höra av sig om dom fick åka hem. Hörde jag inget, blev dom inlagda. Du får ändå inte ha på mobilen på förlossningen i Eskilstuna, för den ligger på samma våning som operationen osv, har jag för mig att det var.. Hela natten har jag drömt om Johanna och hennes förlossning. Jag har vaknat ett antal gånger för att kika på mobilen ifall någon skickat sms. Men inget hade hände. Vid 6 kunde jag inte sova längre, och skickade ett sms till Johanna där jag skrev att jag tänkte på henne. Vid kvart över 6 kommer ett mms. Dom hade fått en dotter kl 01.21 inatt. JAG VISSTE DET! ;D Kände på mig att dom skulle få en dotter. :) Och jävlar vad snabbt det måste gått för dom. Vid 9 gick vattnet, tjugo över 1 var hon ute. Skönt ändå, slippa ligga och ha ont i flera flera flera timmar. Har dock inte hört något av henne idag, men hon har ju fullt upp med lilla tösen. :) Antar att dom är bra lyckliga nu!

SÅ... GRATTIS TILL DOTTERN! <3


En annan har 33 dagar kvar, sedan är det min tur, säger dom. Dock tror jag inte vår bebis kommer hålla tiden. Jag tror också att jag kommer gå över. Har jag tur slipper jag det, och har jag ännu mer tur kommer den innan. Jag ligger över min kurva, så bebis kanske är äldre än vad vi tror att den är. Så då kanske den bestämmer sig för att ploppa ut tidigare. Den är iaf fixerad och startklar, så det är ju bara att vänta..

Jag hatar att vänta! :p


Just nu sitter jag på Pontus kontor och väntar att klockan ska bli 5. Då är det dags för jobb. Torsdagen den 27e har jag skrivit in som min sista arbetsdag, efter det blir det bara att sitta hemma och vänta. Eller ja, jag tänker inte sitta hemma och vänta, då går det fan segt.. :P Den senaste tiden har jag varit väldigt aktiv. Jag har umgåts väldigt mycket med Moa och hennes karl. Sedan har jag varit på Tweetup (folk från Twitter träffas och umgås/käkar) och hittat på andra saker. Jag orkar inte sitta hemma om dagarna, jag är så trött på det. Det enda man kan göra är ju städa, tvätta eller typ sitta framför tvn eller datorn. Det har jag gjort alldeles för mycket. Det blir väldigt ofta fika på stan, och det märks på kontot. Haha! Från att aldrig spendera pengar, försvinner det nu en hel del på fika och mat på stan. :P Inte bra. Med tanke på att min lön kommer dras ner nu, när jag inte jobbar lika mycket. Så jag måste verkligen hålla i pengarna. Det är inte så bra för min plånbok att det är Strängnäs Marknad på lördag.. xD Då kommer det också gå åt pengar. ;p

Och på måndag kommer det försvinna 4000 från mitt konto. På en sak som jag tänker unna mig själv. Jag ska fixa håret. Det ska klippas och sättas i löshår. Woho! Dom ska sätta i ca 100 kreatinslingor på mig. Hoppas jag passar i långt hår, har ju inte haft det på flera år. Jag hade alltid långt hår som liten, sedan hade jag i löshår när jag tog studenten. Men det hade jag inte alls i länge, plus att man såg verkligen att det var löshår. Detta kommer bli snyggt, och se äkta ut, eftersom det är professionellt gjort. Ingen i min familj vet om det, förutom min låtsaspappa. Jag ringde och frågade om jag kunde låna det av honom, så slapp jag ta av mina sparpengar ifall det nu skulle bli strul med mammapenningen i början, eller om man måste akuthandla något till bebis. Jag varken tror eller hoppas det, men alltid lika bra att vara på den säkra sidan. Ja.. Jag längtar till måndag! :) Halv 1 smäller det! Håll tummarna för att det ska bli bra! Mitt hår har blivit så torrt och fult sedan jag blev gravid. Jag har inte tappat hår, men det har däremot gått av eftersom det varit så torrt. Dom trodde inte att löshåret skulle släppa under förlossingen, eftersom jag inte tappat hår innan. Däremot så kunde det släppa lite när jag ammade. Men då skulle jag bara komma tillbaka så fick dom sätta tillbaka dom slingorna som lossnade isf. Och det känns ju bra att man har den säkerheten. Vill inte slänga 4000 i sjön liksom. Det kan ju vissa tycker jag gör ändå, men iaf.. :p

Om 20 minuter ska jag resa på röven och gå till jobbet. Jobbet är bara några minuter bort, eftersom Pontus och hans pappa har kontoret på stan. Rätt skönt att vara här. Jag är stammis här. Jag borde nästan få ett eget kontor. ;) Det finns ju ett ledigt, så varför inte. ;D Haha. Nej, men jag och Pontus har våra planer på vad jag kanske kommer göra i framtiden. ;) Jag skojade med Pontus imorse och sa att jag kan bli en bebismaskin, och fick svaret "Ja, vi vet ju inte om vi vill ha nästa på en gång". Då kontrade jag med "Eller så slår jag ihop benen föralltid!" ;D Man får se vad som händer i framtiden. Man vet aldrig. Det löser sig.


Nej, snart dags att gå till jobbet. Tjohejs. :-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0