3 veckor.

Ellie är redan 3 veckor, tiden går så jäkla fort!

Dessa 3 veckor som gått, har gått hur bra som helst. Ellie sover, äter och bajsar som hon ska. När vi var på BVC i måndags hade hon gått upp nästan 300 gram sedan förra besöket som var en vecka innan. Imorgon ska vi dit igen och då får vi se hur mycket hon har gått upp under denna vecka. :) Hon är inte så svår att förstå sig på faktiskt. Inte för mig iaf. Jag kan hennes signaler rätt bra. Visst, ibland förstår jag inte riktigt vad hon vill, men jag tror hon knappt själv vet vad hon vill ibland. :p Hon är en väldig mammagris, men det var tydligen vanligt sa dom. Hon vägrar dock åka vagn, hon skriker som en galning tills du tar upp henne. Det är rätt jobbigt faktiskt. Hon kan åka vagn om hon sover djupt för då märker hon ju inte att hon åker vagn. :p Men sover hon lätt och du lägger ner henne i vagnen, vaknar hon och skriker för kung och fosterland. Så får nästan alltid bära henne i bärselet. Tur att vi har en sådan! Guld värt! När hon kommer upp i den tystnar hon direkt och sedan somnar. Hon sover tills du lyfter ur henne. Dock tar det som fan på ryggen och gå och bära på henne.. Tur att hon bara väger runt 4 kg, än så länge.. Hon ligger heller inte i sin säng eller vagga. Hon ska sova hos mig, gärna tätt intill mig. Det vill inte jag, försöker få henne att sova på sin kudde en liten bit bort från mig. Inte alltid det går. Då brukar jag lägga henne så hennes fötter iaf nuddar mig, då känner hon min närhet lite grann iaf och det brukar funka. Ibland. Om jag har tur. :p Som sagt, mammagris. ;)

Vi har haft fullt upp varje dag sedan vi kom hem från BB. Mycket besök, sedan har vi varit varit iväg också. Försöker göra saker så man inte bara sitter hemma hela tiden. Sedan vill jag ju umgås med mina vänner. Tycker jag har lyckats bra. T ex i torsdags, så var jag och Ellie med Sebbe, Moa och Niklas hela dagen. Först var det lunch med Sara och Sebbe. Sedan gick jag och Sebbe och fikade med Moa och Niklas i ett par timmar, innan vi gick vidare hem till dom. Gick hemifrån 11, kom hem 9 på kvällen. Ellie skötte sig väldigt bra. För en gångs skull sov hon i vagnen under lunchen så jag kunde äta ifred. Under fikat och besöket hos Moa och Niklas fick hon sitta/ligga i famnen. Men hon skrek inte eller bråkade, och det är ju huvudsaken.

Det är helt sjukt hur livet kan ändras "bara sådär". Ens prioriteringar ändras, ens tankar och syn på saker förändras, allt förändras! Men det är inte alls negativt. Livet känns mer underbart, betydelsefullt. Man har fått det finaste i världen, ett barn.

Jag var så nervös innan. Hur skulle jag klara av detta, hur ska jag förstå hur man tar hand om henne, förstå vad hon vill? Men. Jag bara vet det. Men hon är inte så svårt att förstå sig på. Dessa 3 veckor har gått galant. Hon skriker inte, hon bråkar inte. Gråter hon är det lätt att få tyst på henne. Iaf för mig. Hon har haft några bråkdagar. Vägrar sova, ska ha bröstet nästan hela tiden och bara bäras runt på. Helst av mig. Men det har väl varit.. 3 dagar kanske? Hon vägrade sova natten till igår och hela gårdagen var hon vaken. Men inatt sov hon som en stock. Hon pep till en gång, då skulle jag ge henne bröstet, men då somnade hon om direkt. :p Hon sov från 10 igårkväll till 5 imorse. Skönt för mig att få sova lite. Natten innan blev det ju ingen sömn. :p Även hela dagen idag har hon sovit. Hon sover nu med, annars skulle jag inte kunna blogga. ;) Har kunnat julpynta hela lägenheten. Mamma kom även över en sväng och hjälpte mig. Så nu är det mysigt här hemma. Julstäming. :D


Nej, dags att mysa med familjen! Tjohejs. :-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0