Jag ska ha barn.

Japp! Det var detta tidigare inlägg handlade om.

Jag har ätit ppiller i måååånga år nu, missat till och från x antal gånger, men aldrig har det hänt något. Men nu när jag skött mig som bäst, hände det något konstigt. Jag fick mens 2 gånger på rad, vilket jag aldrig fått förut. Berättade detta för Pontus och sa att det måste ha blivit något "fel" och sa att vi borde vara försiktiga. Men det verkade ju inte fungera ändå, haha. Mensen kom inte. Gjorde ett test, fick negativt. Väntade 2 veckor till. Gjorde ett test, fick positivt. Antagligen testade jag för tidigt första gången, eftersom jag visste ju inte vilken mens jag skulle räkna från.. Men det var den senaste mensen, min extramens så att säga.

Först visste vi inte vad vi skulle göra. Väldigt oplanerat. Vi hade pratat barn, men det var år framåt. Inte nu. Men när det väl hände och vi fick smälta det, så kändes bra. Så ja.. Nu är jag inne i vecka 16, går in i vecka 17 på lördag. Börjat tjocka på mig, dock ser det mest ut som jag käkat för mycket godis.. Haha. :p Så längtar till magen börjar bli mer rund och hård, så alla förstår vad som är påväg. ;)



Bebis vecka 13 (12+3)

 

 

Nästa ultraljud är den 30 maj, då kommer dom mäta bebisen och annat smått och gott. Vi kommer även få ett datum när den ska ploppa ut. Just nu har vi 28 oktober, men det ändras nästan alltid vid rutin ultraljudet. Oftast blir det framskjutet, så detta kommer troligtvis bli ett novemberbarn, precis som jag. Fyller ju 2a november, så vill verkligen inte ha på min födelsedag.. Då kommer jag knipa igen benen, som jag sagt. ;) Oftast går man väl över ca 1-2 veckor, så jag tror inte det är så stor risk att den kommer på min födelsedag.


Ni kan följa min graviditet här:
http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php?calctype=mens&year=2011&month=01&day=22&cyclediff=0&luteal=0&calculate=1

 

 

 

 

Näää.. Nu säger jag tjohejs! :*

 

Tjockis. Vecka 15 (14+4)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0