Nya lägenheten.

Ja.. Nu sitter man i soffan - i nya lägenheten.
Huuuuur skönt som helst!

Man har verkligen inte fått ordning på allt, långt ifrån allt. Men jag älskar den nya soffan, jag älskar de nya kuddarna och filtarna, jag älskar nya mattan, jag älskar nya köksmöblerna, jag älskar nya toasitsen (haha ;D), jag älskar nya sovrummet.. JAG ÄLSKAR NYA LÄGENHETEN! Ingenting är klart, men jag känner mig redan som hemma, fyfan vad underbart. Detta är mitt hem, här bor jag! :D Och det sköna är att lägenheten är ingen annans lik eftersom det är ett gammal hus med högt i tak och gamla mysiga trägolv. :D Mycket ska målas om, först vardagsrummet, sovrummet och datarummet. Resten kommer sen. Får plocka ut färg via hyresvärden eftersom man ska fräscha upp den. Så det är skönt, där sparar man en massa pengar. :) Så blir det skönt att få ha det som man vill. Lister och sånt ska målas om, gamla tavelhål ska spacklas igen osv. Men det fixar jag, ska börja på det i helgen eller nästa vecka. Vi får se. Hihi, jag är så lycklig! Helt sjukt, kanske t.o.m lite fjolligt, men jag är lycklig över nya lägenheten, nya lägenheten gör mig lycklig. :)

Idag plockade ut mina nya glasögon. Gjorde synundersökning förra veckan i tisdag, och då kom man fram till att jag behöver glasögon - på heltid. Jahapp.. Men det visste jag, har nog behövt det de senaste åren. Redan 2007 på vintern vet jag att jag klagade på att jag inte såg människor från långt håll. Eller jo, jag ser ju människor, men inte mer än så. Folk har liksom vinkat åt en, men jag har inte haft någon aning om vilka det varit, jag såg ju inte. Så förra veckan gick jag in till aoptik, och ja.. De kom fram till att jag behöver glasögon. Dock är det inget allvarligt synfel, har bara -0.5 (ni som förstår) men det är tillräckligt för mig för att se dåligt. Det är suddigt, ser inte alls detaljer, saker blir dubbelt på långt avstånd och jag har huvudvärk nästan hela tiden. Gick alltid med spända ögon.. Idag efter jag fick glasögonen, och då försvann allt. Jag såg människor, hur de såg ut i ansiktet, jag kunde läsa skyltar och ingenting var dubbelt, allt var hur klart och fint som helst. Jag kände mig som en helt ny människa, allt blev liksom.. ljusare. :) Pontus säger att det lyser om mig idag. Men det är ju klart, jag ser ju nu! ;D Hihi..

Igår fyllde jag år med, men det firades inte ett dugg. Jag bad Pontus ta mig till McDonald's på frukost, det tyckte jag att jag var värd. ;) Så jag åt 2 toast och varm choklad. Sen var det bara att börja packa upp lådor med mamma.. Maaaassa lådor. Så packade upp och städa hela dagen, sedan vid 5 åkte jag till jobbet och skar grönsaker och gjorde hamburgare. Haha, men jag var överlycklig över att få stå i grillen på min födelsedag, eftersom det är det som jag tycker är roligast. Stod och fnissade medan jag skar grönsaker, tänkte för mig själv "Här står jag och skär grönsaker på min födelsedag, och jag klagar inte". Men såhär är vuxenlivet, man firar inte på samma sätt.. Men bara jag har rätt människor vid min sida så är jag lycklig. :) Fast, imorgon ska vi faktiskt fira mig. Mamma ska komma och laga lasagne medan jag ska göra "fint" tills resten av familjen kommer. :) Det ska bli kul. Ska även till Ikea imorgonbitti och köpa 2 nya byråer till sovrummet. Så ska väl jag och mamma hinna städa ur gamla lägenheten lite kanske.. Så det blir en fullsmockad dag, igen, som de senaste dagarna har varit. Men snart är allt klart, och då kan jag bara koppla av och luta mig tillbaka. Bara njuta. :)

Jag har lärt mig en sak de senaste månaderna iaf, som jag behövt, att bli starkare. Nu är jag trött på allt trams, all falskhet. Så nu vänder jag det ryggen, och vissa kommer försvinna ur mitt liv. Men jag tänkte inte släppa en tår till, NI är inte värda det.



Tack Pontus för allt stöd du jämt ger mig, tack för att du alltid finns där, tack för allt du hjälpt mig med.
Jag vet inte om jag någonsin ska kunna göra detsamma för dig, men jag ska försöka, varje dag. :)

Jag älskar dig! Du är fantastisk!



Nu ska jag fortsätta se Efterlyst. :) Tjohejs. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0